RSS-linkki
Kokousasiat:https://julkaisu22.loviisa.fi:443/FIN/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://julkaisu22.loviisa.fi:443/FIN/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta
Pöytäkirja 25.01.2024/Pykälä 12
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Asemakaavan muutos, kaupunginosa 7, Rauhala-Antinkylä, rautatie- ja katualueen osa, Ratapihan alue, Seppäläntie/Rauhalantie/Helsingintie
EKIL 15.12.2022 § 189
Valmistelijat kaavoittaja Sisko Jokinen, puh. 0440 555 344, kaupunkisuunnitteluosaston päällikkö Marko Luukkonen, puh. 0440 555 403
Loviisan kaupunginvaltuusto on päättänyt 16.11.2022 § 91, että uusi keskustaan rakennettava päiväkoti sijaitsee ns. ratapihan alueella. Alueen asemakaavaa tulee muuttaa, jotta päiväkoti voidaan rakentaa kyseiselle alueelle, koska alue on voimassa olevissa asemakaavoissa pääosin rautatiealuetta.
Alueelle on tehty pima-selvityksiä ulkopuolisen konsultin toimesta Senaattikiinteistöjen tilaamana. Kaavamuutos tehdään kaupungin omana työnä ja kaavasuunnittelijana toimii Klaus Seppänen.
Alue sijaitsee kaupungin keskustan länsipuolella rajautuen idästä rautatiehen, etelästä Rauhalantiehen ja lännestä Seppäläntiehen. Suunnittelualueeseen kuuluu myös osia Rauhalatien ja Seppäläntien katualueista. Asemakaavan muutos koskee seuraavia kiinteistöjä 434-871-1-6, 434-405-1-33, 434-7-9906-0 sekä määräalaa 434-405-1-35-M601.
Asemakaavan muutoksen tavoitteena on mahdollistaa alueelle päiväkodin rakentaminen sekä riittävät liikennejärjestelyt sitä varten.
Kaavamuutoksessa tulisi huomioida, että edellytykset junaliikenteen jatkumiseen säilyvät.
Liite 117
Osallistumis- ja arviointisuunnitelma
Esittelijä Elinkeino- ja infrastruktuurikeskuksen johtaja Sari Paljakka
Ehdotus Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta päättää, että ratapihan alueen asemakaavan muutos, kaupunginosassa 7, Rauhala-Antinkylä, koskien rautatie- ja katualueen osia tulee vireille.
Päätös Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta päätti, että ratapihan alueen asemakaavan muutos, kaupunginosassa 7, Rauhala-Antinkylä, koskien rautatie- ja katualueen osia tulee vireille.
- - -
EKIL 23.03.2023 § 62
Valmistelijat kaavasuunnittelija Klaus Seppänen, puh. 040 671 7674, ja kaupunkisuunnitteluosaston päällikkö Marko Luukkonen, puh. 0440 555 403
Loviisan kaupunginvaltuusto päätti 16.11.2022 § 91 keskustan päiväkodin sijainnista. Tämän kaavamuutoksen tarkoitus on mahdollistaa muun muassa päiväkotirakentamista.
Alue sijaitsee kaupungin keskustan länsipuolella rajautuen idästä rautatiehen, etelästä Rauhalantiehen ja lännestä Seppäläntiehen. Suunnittelualueeseen kuuluu myös osia Rauhalantien ja Seppäläntien katualueista. Asemakaavan muutos koskee Loviisan kaupungin omistamia kiinteistöjä 434-871-1-6, 434-405-1-33 ja 434-7-9906-0 ja määräalaa 434-405-1-35-M601 sekä yleisen tien aluetta 434-895-2-2. Suunnittelualue on kooltaan noin 3,15 hehtaaria.
Asemakaavan muutoksen tavoitteena on mahdollistaa alueelle palvelu- ja asuinrakentamista. Alueen voimassa olevaa asemakaavaa tulee muuttaa, koska alue on voimassa olevassa asemakaavassa ratapiha-aluetta.
Kaavan vireilletulo elinkeino- ja infrastruktuurilautakunnan kokouksessa 15.12.2022, § 189.
Osallistumis- ja arviointisuunnitelma (OAS) oli nähtävillä 20.1.-20.2.2023. Mielipiteitä ei saapunut OAS:n nähtävilläoloaikana.
Alueen eteläosaan on osoitettu lähipalveluiden korttelialue (PLA) päiväkodille ja muille lähipalveluille sekä asumiselle. Pohjoisosa muutetaan asuinrakennusten korttelialueeksi (A1). Puistomainen suojaviheralue säilyy virkistyskäytössä lähivirkistysalueena (VL-1). Enimmäiskerrosluku on neljä (IV) ja tonttitehokkuus e=0,5. Lisäksi alueelle on osoitettu katualuetta autoliikennettä ja kevyttä liikennettä varten.
Suunnittelualueella tehtiin aikaisempien maaperäselvitysten täydennyksenä helmikuussa 2023 täydentäviä maaperätutkimuksia. Tutkimuksissa ei ole löytynyt jo tiedossa olevan yhden puhdistamista vaativan kohteen lisäksi uusia haitta-ainepitoisuuksia sisältäviä alueita. Puhdistusta vaativa A1-kortteliin sijoittuva kohde on rajattu kaavakarttaan. Alue tulee puhdistaa ennen rakennushankkeeseen ryhtymistä. Päiväkodille suunnitellun korttelin alueella ei ole puhdistamistoimenpiteitä vaativia maa-alueita.
Suunnittelualue kuuluu Loviisan Panimonmäen pohjavesialueeseen, joten pohjavesialue on osoitettu kaavakartalla merkinnällä tärkeä tai veden hankintaan soveltuva pohjavesialue (pv). Kaavaan on annettu yleismääräyksiä kaupunkikuvasta, hulevesien ohjaamisesta ja pohjaveden huomioimisesta.
Kaavamuutos tehdään kaupungin omana työnä ja kaavasuunnittelijana toimii Klaus Seppänen.
Kaavoituksen valmisteluvaiheessa tulee osallisille tarjota mahdollisuus tutustua kaavoituksen valmisteluaineistoon mahdollista kommentointia varten. Yleensä se tapahtuu asettamalla valmisteluaineisto määräajaksi nähtäville ja pyytämällä siitä tarvittavat lausunnot. Palaute voi olla suunnittelua tukevaa lisätietoa tai mielipide suunnitelmista. Palaute voidaan antaa joko suullisesti tai kirjallisesti, mutta vain kirjallinen palaute säilytetään ja liitetään osaksi kaava-aineistoa.
Liite 35
Osallistumis- ja arviointisuunnitelma, kaavaluonnos, kaavaselostus, pilaantuneen maaperän tutkimus 2019, pilaantuneen maaperän tutkimus 2023.
Esittelijä Elinkeino- ja infrastruktuurikeskuksen johtaja Sari Paljakka
Ehdotus Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta päättää, että asemakaavan muutos Ratapihan alueen kaupunginosassa 7, Rauhala-Antinkylä, Seppäläntie/Rauhalantie/Helsingintie, joka koskee myös rautatie- ja katualueen osia, asetetaan nähtäville ja siitä pyydetään lausunnot valmisteluvaiheen kuulemista varten.
Päätös Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta päätti, että asemakaavan muutos Ratapihan alueen kaupunginosassa 7, Rauhala-Antinkylä, Seppäläntie/Rauhalantie/Helsingintie, joka koskee myös rautatie- ja katualueen osia, asetetaan nähtäville ja siitä pyydetään lausunnot valmisteluvaiheen kuulemista varten.
- - -
EKIL 28.09.2023 § 130
Valmistelijat kaavoittaja Sisko Jokinen, puh. 0440 555 344, kaupunkisuunnitteluosaston päällikkö Marko Luukkonen, puh. 0440 555 403
Asemakaavan muutoksen tavoitteena on liittää kaupungin ostamat ratapihan alueet osaksi kaupunkirakennetta ja näin eheyttää keskustan länsipuolista aluetta. Alueelle on suunnitelmissa sijoittaa uusi keskustapäiväkoti, jonka suunnitteluhanke on meneillään.
Alueen kaavaluonnos asetettiin nähtäville 21.4.-22.5.2023. Kaavaluonnoksesta saatiin 8 lausuntoa ja mielipiteitä ei saapunut. Lausunnon antoivat seuraavat tahot: Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes), Kymenlaakson Sähköverkko Oy, Itä-Uudenmaan pelastuslaitos, Uudenmaan liitto, Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ELY-keskus), Porvoon kaupungin ympäristöterveydenhuolto, Loviisan kaupungin ympäristönsuojelu ja Väylävirasto.
Lausunnoissa kiinnitettiin huomiota muun muassa siihen, että suunniteltu alue sijaitsee lähellä Tukesin valvonnassa olevaa lupalaitosta, jossa käsitellään ja varastoidaan vaarallisia kaasuja. Tukes lausunnossaan esitti laatimaan mallinnusta onnettomuusriskistä, jotta näiden vaikutukset voidaan arvioida. Uudenmaan liitto piti alueen kehittämistä hyvänä, koska se eheyttää täydentää ja tiivistää kaupunki-rakennetta. Uudenmaan ELY-keskus ja Loviisan kaupungin ympäristönsuojelu kiinnittivät lausunnoissaan huomiota pohja- ja hulevesiä sekä pilaantuneita maita koskeviin määräyksiin. ELY-keskus myös edellytti meluselvityksen sekä raideliikenteen runkomelu- ja tärinäselvityksen laatimista, jotta vaikutukset voidaan arvioida. Porvoon ympäristöterveydenhuolto oli lausunnossaan huolissaan päiväkodin sijoittamiseen alueelle, jolla on useita riskitekijöitä. Heidän mielestään tulisi päiväkodin sijoittamispaikkaa vielä harkita uudelleen, vaikka erilaisin toimenpitein riskit onkin todennäköisesti mahdollista saada hyväksyttävälle tasolle. Väylävirasto lausunnossaan kiinnitti huomiota uusien korttelialueiden vuoksi mahdollisesti kasvaviin liikennemääriin tasoristeyksen alueella ja esitti kaupunkia ryhtymään Seppäläntien jatkeen rakentamiseen kaavan toteuttamisen yhteydessä, koska se parantaa tasoristeysturvallisuutta. Tämän lisäksi päiväkodin saattoliikenne tulee ohjata Kikatuskujan kautta. Kaava-aineiston liitteenä on laadittu vastineet luonnoksesta saatuihin lausuntoihin. Kaavakarttaa sekä kaavaselostusta on päivitetty ja täydennetty lausuntojen pohjalta.
Kesän aikana alueelle on laadittu seuraavat selvitykset: liikenneselvitys, meluselvitys, suuronnettomuusriskiselvitys, runkomelu- ja tärinäselvitys sekä lausunto luontoarvoista. Laaditut selvitykset on huomioitu kaavatyössä ja kaava-aineistoa on täydennetty niiden perusteella.
Asemakaavan muutoksella on suunnittelualueen eteläosassa muutettu raide-liikenteen alue (LR) lähipalveluiden korttelialueeksi (PL). Pohjoisosa muutetaan asuinrakennusten korttelialueeksi, jolle saa sijoittaa kerrostaloja, rivitaloja ja kytkettyjä pientaloja (A-3). Helsingintiehen ja Seppäläntien katuvaraukseen rajautuva metsäinen alue on osoitettu suojaviheralueeksi (EV).
Asuinkorttelialueen (A-3) rakennusten kerrosluvuksi on osoitettu joko yksi tai neljä kerrosta (I/IV), jolloin rakentamisessa voidaan huomioida junaliikenteestä johtuvat tärinä- ja meluvaikutukset. Kaksi tai kolmikerroksinen rakennus on tärinän ja runkomelun kannalta hankalin korkeus. Lähipalvelujen korttelialueen kerrosluvuksi on osoitettu kaksi (II). Rakennusalat on osoitettu 30 metrin päähän junaradasta, jolloin tärinä ja runkomelu vaimenevat merkittävästä. Rakennusaloja ei kuitenkaan voida alueella sijoittaa riittävän etäälle junaradasta, joten rakentamista koskevalla yleismääräyksellä ohjataan tärinän ja runkomelun huomioimista toteutusvaiheessa. Rakennusalan reunaan radan puolelle on osoitettu melumääräys, jonka mukaan radan puoleisten rakennuksen ulkoseinien sekä ikkunoiden ja muiden rakenteiden ääneneristävyyden liikennemelua vastaan on oltava vähintään 35 dBA.
Lähipalvelurakennusten korttelialueen tonttijako laaditaan kaavan yhteydessä sitovana.
Kaava-alue liittyy liikenteellisesti Rauhalan- ja Seppäläntiehen. Pohjoisosan asuin-korttelin ja eteläosan lähipalvelurakennusten korttelialueen rakentaminen edellyttää lyhyen kujan rakentamisen alueen keskivaiheille. Valmisteluvaiheen aikana järjestettiin kadun nimeämiskilpailu, jossa sai ehdottaa uudelle kadulle nimeä. Kikatuskuja voitti nimikilpailun, joten sitä ehdotetaan uuden kadun nimeksi. Saattoliikenne mahdolliselle päiväkodille kulkee Kikatuskujan kautta, joten pysäköinti on osoitettu lähipalvelurakennusten korttelialueen pohjoisosaan.
Alueella olevat kevyen liikenteen väylät on osoitettu kaavakartalla. Alueelle on lisätty ohjeellisilla merkinnöillä kevyen liikenteen väylät, jotta reitistö on jatkuva. Junaradan ja korttelialueiden väliin on osoitettu kevyen liikenteen katualue. Liittymäkiellot on osoitettu siten että lähelle tasoristeystä ja risteysalueille ei sallita ajoneuvoliittymiä.
Kaavalla on annettu yleismääräyksiä muun muassa maaperän puhdistamisesta, tärinästä, runkomelusta, kaupunkikuvasta, rakentamistavasta sekä pohja- ja hulevesien huomioimisesta. Autopaikkoja alueelle on osoitettu 1 autopaikka/120 k-m2.
Asuinrakennusten korttelialueen (A-3) rakennusoikeus on osoitettu tehokkuusluvulla e=0,50. Lähipalveluiden korttelialueen (PL) rakennusoikeus on osoitettu tehokkuusluvulla e=0,50.
Maankäyttö- ja rakennuslain mukaan kaavaehdotus on asetettava julkisesti nähtäville ja siitä tulee pyytää tarvittavat viranomaislausunnot. Muistutukset käsitellään kunnassa ja vastine toimitetaan muistuttajalle ennen kaavan hyväksymistä.
Liite 74
Kaavakartta merkintöineen ja määräyksineen
Kaavaselostus liitteineen
Esittelijä Elinkeino- ja infrastruktuurikeskuksen johtaja Sari Paljakka
Ehdotus Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta päättää asettaa kaavaehdotuksen sekä siihen liittyvän muun kaava-aineiston julkisesti nähtäville 30 päiväksi ja pyytää siitä lausunnot. Muuta kaava-aineistoa voidaan tarvittaessa täydentää ennen nähtäville asettamista.
Päätös Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta päätti asettaa kaavaehdotuksen sekä siihen liittyvän muun kaava-aineiston julkisesti nähtäville 30 päiväksi ja pyytää siitä lausunnot. Muuta kaava-aineistoa voidaan tarvittaessa täydentää ennen nähtäville asettamista.
- - -
Tauko klo 18.22-18.32
- - -
EKIL 25.01.2024 § 12
1575/10.02.03/2022
Valmistelijat kaavoittaja Sisko Jokinen, puh. 0440 555 344, ja kaupunkisuunnitteluosaston päällikkö Marko Luukkonen, puh. 0440 555 403
Asemakaavan muutoksen tavoitteena on liittää kaupungin ostamat ratapihan alueet osaksi kaupunkirakennetta ja näin eheyttää keskustan länsipuolista aluetta. Keskeisestä sijainnista johtuen alue on otollinen muun muassa keskustahakuisille palvelutoiminnoille. Alueelle on suunnitelmissa sijoittaa uusi keskustapäiväkoti, jonka suunnitteluhanke on meneillään.
Alueen kaavaehdotus ja korttelin 793 sitova tonttijako asetettiin nähtäville 20.10.-20.11.2023. Kaavaehdotuksesta saatiin nähtävilläoloaikana yhteensä neljä lausuntoa ja yksi muistutus.
Muistutuksen jätti Loviisan kulttuuri- ja ympäristöliike, joka muistutti siitä, ettei paikka sovellu päiväkotikäyttöön.
Lausunnon antoivat seuraavat tahot: Itä-Uudenmaan pelastuslaitos, Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (TUKES), Porvoon kaupungin ympäristöterveysjaosto ja Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ELY-keskus). Uudenmaan liitto sekä Kymenlaakson Sähköverkko Oy ilmoittivat, ettei heillä ole lausuttavaa kaavaehdotukseen. Lausunnoissaan viranomaiset ottivat kantaa seuraaviin asioihin: Itä-Uudenmaan pelastuslaitos kiinnitti huomiota pelastautumis- ja suojautumistoimiin erikoistilanteissa sekä siihen että jatkosuunnittelussa tulee huomioida pelastusajoneuvojen vaatimukset. Tukes totesi, ettei kaavamuutokselle ole estettä, koska käytössä olevien tietojen perusteella mahdollisten onnettomuuksien vaikutusalueet eivät ulotu kaavoitettavalle alueelle. Porvoon kaupungin ympäristöterveysjaosto oli sitä mieltä, että junaradan läheisyyteen ei tulisi sijoittaa asumista tai päiväkotia. Uudenmaan ELY-keskus totesi, että kaavaluonnosvaiheessa esitetyt näkökohdat liikenteestä on huomioitu ja että jatkosuunnittelussa tulee kiinnittää huomiota sisäisen liikenteen järjestämiseen ja pelastusyhteyksiin. ELY-keskus otti kantaa kaavan melu- ja tärinämääräyksiin, joita on tarkennettu kaavakarttaan. ELY-keskuksen mielestä nähtävillä ollut kaava ei huomioinut riittävästi luontoarvoja ja esitti luontoselvityksen mukaista aluetta suojeltavaksi tai sen jättämistä kaava-alueen ulkopuolelle.
ELY-keskuksen kanssa järjestettiin 13.12.2023 työneuvottelu, jossa keskusteltiin alueen luontoarvojen säilyttämisestä. Neuvotteluissa todettiin, että luontoarvot voidaan riittävällä tavalla turvata siirtämällä asianomaista kasvillisuutta sopivalle kasvupaikalle korttelialueen ulkopuolelle. Kaavakartalle piirretään aluerajaus, jonka sisällä olevat ketomaruna-kasvit tulee siirtää pois alueelta.
Kaava-aineiston liitteenä on laadittu vastineet kaavaehdotuksesta saatuihin lausuntoihin. Kaavakarttaa sekä kaavaselostusta on päivitetty ja täydennetty lausuntojen pohjalta.
Asemakaavan muutoksella on suunnittelualueen eteläosassa muutettu raideliikenteen alue (LR) lähipalveluiden korttelialueeksi (PL). Pohjoisosa muutetaan asuinrakennusten korttelialueeksi, jolle saa sijoittaa kerrostaloja, rivitaloja ja kytkettyjä pientaloja (A-3). Helsingintiehen ja Seppäläntien katuvaraukseen rajautuva metsäinen alue on osoitettu suojaviheralueeksi (EV).
Asuinkorttelialueen (A-3) rakennusten kerrosluvuksi on osoitettu joko yksi tai neljä kerrosta (I/IV), jolloin rakentamisessa voidaan huomioida junaliikenteestä johtuvat tärinä- ja meluvaikutukset. Kaksi tai kolmikerroksinen rakennus on tärinän ja runkomelun kannalta hankalin korkeus. Lähipalvelujen korttelialueen kerrosluvuksi on osoitettu kaksi (II). Rakennusalat on osoitettu 30 metrin päähän junaradasta, jolloin tärinä ja runkomelu vaimenevat merkittävästä. Rakennusaloja ei kuitenkaan voida alueella sijoittaa täysin häiriöttömälle alueelle, joten rakentamista koskevalla yleismääräyksellä ohjataan tärinän ja runkomelun huomioimista toteutusvaiheessa. Rakennusten sijoittamista ohjataan alueen länsireunaan myös nuolimerkinnöillä, joilla pyritään ohjaamaan rakennukset mahdollisimman etäälle junaradasta. Rakennusalan reunaan radan puolelle on osoitettu melumääräys, jonka mukaan radan puolella rakennuksen ulkovaipan äänitasoeron liikennemelua vastaan on oltava vähintään 35 dBA.
Lähipalvelurakennusten korttelialueen tonttijako laaditaan kaavan yhteydessä sitovana.
Kaava-alue liittyy liikenteellisesti Rauhalan- ja Seppäläntiehen. Pohjoisosan asuinkorttelin ja eteläosan lähipalvelurakennusten liikennöintitarpeet edellyttävät lyhyen katualueen (kujan) rakentamisen alueen keskivaiheille. Valmisteluvaiheen aikana järjestettiin kadun nimeämiskilpailu, jossa sai ehdottaa uudelle kadulle nimeä. Kikatuskuja voitti nimikilpailun, joten sitä ehdotetaan uuden kadun nimeksi. Saattoliikenne mahdolliselle päiväkodille kulkee Kikatuskujan kautta, joten pysäköinti on osoitettu lähipalvelurakennusten korttelialueen pohjoisosaan. Junaradan varressa olevalle kevyen liikenteen väylälle annetaan nimeksi Ratapolku.
Alueella olevat kevyen liikenteen väylät on osoitettu kaavakartalla. Alueelle on lisätty ohjeellisilla merkinnöillä kevyen liikenteen väylät ja junaradan ja korttelialueiden väliin on osoitettu kevyen liikenteen katualue. Liittymäkiellot on osoitettu siten että lähelle tasoristeystä ja risteysalueille ei sallita ajoneuvoliittymiä.
Kaava-alueella sijaitsee mahdollisesti uhanalaisten perhosten isäntäkasveja, joten tämän vuoksi sen kaakkoisosaan, radan varteen on merkitty osa-alue kema-merkinnällä: Alueella sijaitsevat ketomaruna-kasvien kasvustot tulee siirtää sopivalle kasvupaikalle ennen alueen muokkausta tai käyttämistä. Kun siirto on tehty, merkintä ei rajoita alueen käyttöä tai muokkausta. Alue on rajattu tehdyn luontoarvoselvityksen mukaisesti.
Kaavalla on annettu yleismääräyksiä muun muassa maaperän puhdistamisesta, tärinästä, runkomelusta, kaupunkikuvasta, rakentamistavasta sekä pohja- ja hulevesien huomioimisesta. Autopaikkoja alueelle on osoitettu 1 autopaikka / 120 k-m2.
Asuinrakennusten korttelialueen (A-3) rakennusoikeus on osoitettu tehokkuusluvulla e=0,50. Lähipalveluiden korttelialueen (PL) rakennusoikeus on osoitettu tehokkuusluvulla e=0,50.
Kaavaan liittyvät täydennykset ovat vähäisiä ja luonteeltaan teknisiä, joten kaavaehdotusta ei ole tarpeen asettaa uudelleen nähtäville.
Liite 9
Kaavakartta merkintöineen ja määräyksineen
Kaavaselostus liitteineen
Esittelijä vs. elinkeino- ja infrastruktuurikeskuksen johtaja Kenneth Albrecht
Ehdotus Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta hyväksyy kaavaehdotuksen sekä lausuntoihin ja muistutukseen laaditut vastineet.
Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta hyväksyy omalta osaltaan kaavan ja sitovan tonttijaon sekä esittää kaupunginhallitukselle, että se esittäisi kaupunginvaltuustoa hyväksymään asemakaavan muutoksen kaupunginosassa 7, Rauhala-Antinkylä, rautatie- ja katualueen osa, ratapihan alue, Seppäläntie/Rauhalantie/Helsingintie sekä sitovan tonttijaon kortteliin 793.
Päätös Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta hyväksyi kaavaehdotuksen sekä lausuntoihin ja muistutukseen laaditut vastineet. Liitteeksi lisätään tärinä- ja runkomeluselvitys sekä Lovalin ja päiväkodin asemakaavojen liikenneselvitys.
Elinkeino- ja infrastruktuurilautakunta hyväksyi omalta osaltaan kaavan ja sitovan tonttijaon sekä esittää kaupunginhallitukselle, että se esittäisi kaupunginvaltuustoa hyväksymään asemakaavan muutoksen kaupunginosassa 7, Rauhala-Antinkylä, rautatie- ja katualueen osa, ratapihan alue, Seppäläntie/Rauhalantie/Helsingintie sekä sitovan tonttijaon kortteliin 793.
Tämä pykälä tarkastettiin välittömästi.
Liite 9
Kaavakartta merkintöineen ja määräyksineen
Kaavaselostus liitteineen
Tärinä- ja runkomeluselvitys
Lovalin ja päiväkodin asemakaavojen liikenneselvitys
Tiedoksi Itä-Uudenmaan pelastuslaitos
Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (TUKES)
Porvoon kaupungin ympäristöterveysjaosto
Uudenmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus (ELY-keskus)
Loviisan kulttuuri- ja ympäristöliike
Varhaiskasvatuspäällikkö
Tilapäällikkö
Kaupunkisuunnitteluosasto
- - -
Tauko klo 18.44-18.47
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |