Dynasty informationsservice Sökning RSS Lovisa stad

RSS-länk

Mötesärende:
https://julkaisu22.loviisa.fi:443/SWE/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Möten:
https://julkaisu22.loviisa.fi:443/SWE/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Stadsstyrelsen
Protokoll 20.05.2024/Paragraf 157


 

Att ansluta sig till ramantal - Kontorsmaterial 2025-2027 (2029)

 

STST 20.05.2024 § 157  

441/02.08.00/2024  

 

 

Beredning Controller Mireille Nygård, tfn 040 594 18 16

 

Lovisa stad är ansluten till en samordnad upphandling för Kontorsmaterial 2021-2023 (2025) under Hansel Ab. Den nuvarande samordnade upphandlingen upphör 14.3.2025 och fortsätter med ett liknande arrangemang under en ny avtalsperiod, som inleds 15.2.2025. Den nya avtalsperioden är 15.2.2025-14.2.2027+ två års option  (2+2 år).

 

Hansel Ab är en sådan inköpscentral, som inte strävar efter vinst och som avses i 20 § i upphandlingslagen. Inköpscentralen har rätt att på sina klienters vägnar göra konkurrensutsättningar och ingå ramavtal eller upphandlingsavtal om varor eller tjänster. Hansel Ab debiterar inte kunderna för sina tjänster utan finansierar sin verksamhet med serviceavgifter som avtalsleverantörerna betalar.

 

I Lovisa stad används ramavtalet i fråga av hela staden. Inom ramavtalet kan anskaffningar göras i ett brett urval av material för kontorsbruk, till exempel kopierings- och utskriftspapper, material för arbetsstationerna, små apparater för kontorsbruk, postningsprodukter och förstahjälpsmaterial.

 

Uppskattningen av anskaffningens värde baserar sig på tidigare års anskaffningar, beaktande av grundtrygghetscentralens förflyttning till välfärsområdet. Uppskattningen för hela avtalsperioden (2+2 år) är cirka 46 400 euro.

 

Föredragning Tf stadsdirektör Elina Amnell- Holzhäuser

 

Förslag Stadsstyrelsen beslutar att Lovisa stad ansluter sig till ramavtalet Kontorsmaterial 2025-2027 (2029), som Hansel Ab bereder samt tillämpar avtalet och skaffar service av avtalsleverantören.

 

Beslut Beslut enligt förslaget.