RSS-länk
Mötesärende:https://julkaisu22.loviisa.fi:443/SWE/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Möten:
https://julkaisu22.loviisa.fi:443/SWE/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Affärsverket Lovisa Vatten
Protokoll 19.05.2025/Paragraf 24
Föregående ärende | Följande ärende | ![]() ![]() |
Enkät om kundnöjdhet 2025
LOVATT 19.05.2025 § 24
483/07.02.01.01/2025
Beredning Direktören för vattenaffärsverket Maria Sippala
Affärsverket Lovisa Vatten beställde en enkät om kundnöjdhet från Servitium Oy. Enkäten genomfördes under perioden 9.4–5.5.2025. Inbjudan till enkäten skickades per e-post till 787 kunder, det vill säga de kunder vars e-postadress anges i deras kontaktuppgifter. Dessutom meddelade man om enkäten flera gånger på Vattenaffärsverkets Facebook-sida och webbplats. Loviisan sanomat tog också upp saken.
Det inlämnades 244 svar, vilket innebär att cirka 30 % av dem som fick inbjudan svarade på enkäten. Enligt den som genomförde enkäten är svarsantalet typiskt. En sammanfattning av enkätens resultat presenteras för direktionen på sammanträdet. Vattenaffärsverket meddelar kunderna om resultaten via sina egna kanaler.
Föredragning Vattenaffärsverkets direktör Maria Sippala
Förslag Direktionen antecknar kundnöjdhetsenkätens resultat för kännedom.
Beslut Direktionen antecknade kundnöjdhetsenkätens resultat för kännedom.
Föregående ärende | Följande ärende | ![]() ![]() |