RSS-länk
Mötesärende:https://julkaisu22.loviisa.fi:443/SWE/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Möten:
https://julkaisu22.loviisa.fi:443/SWE/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Grundtrygghetsnämnden
Protokoll 10.11.2022/Paragraf 106
Föregående ärende | Följande ärende | Anvisning för ändringssökande Mötesärende i PDF-format |
1 | Nationell uppföljning av klientnöjdheten inom äldreomsorgen 2022, Hemvården | |
2 | Nationell uppföljning av klientnöjdheten inom äldreomsorgen 2022, Serviceboende med heldygnsomsorg |
Resultat av enkäter om klientnöjdhet
GN 10.11.2022 § 106
1472/05.00.00/2022
Beredning Seniorservicechef Sofie Klawér-Kallio, tfn 0440 555 345
Institutet för hälsa och välfärd utförde 14.3-15.6.2022 en nationell enkät om klientnöjdhet för seniorservicens hemvårdsklienter samt klienter med anhöriga vid serviceboendeenheter med heldygnsomsorg. Enkäten utfördes också i Lovisaregionen. I Lovisa delades enkäten ut via seniorservicen.
Institutet för hälsa och välfärd har sammanställt resultaten för de enheter och serviceproducenter som deltog i datainsamlingen. Resultaten av klientenkäten presenteras på mötet för seniorservicens ledningsgrupp. De närmaste cheferna behandlar resultaten vid sina egna enheter och funderar tillsammans över hur de kunde utveckla verksamheten vid enheten utgående från den respons som fåtts genom enkäten om klientnöjdhet. Enkäten genomfördes också i privata vårdhem.
Bilaga ,
- Nationell uppföljning av klientnöjdheten inom äldreomsorgen 2022, Hemvården
- Nationell uppföljning av klientnöjdheten inom äldreomsorgen 2022, Serviceboende med heldygnsomsorg
Föredragning tf. grundtrygghetsdirektör Jaana Iivonen
Förslag Resultaten av enkäterna om klientnöjdhet antecknas för kännedom.
Beslut Antecknas för kännedom.
Föregående ärende | Följande ärende | Anvisning för ändringssökande Mötesärende i PDF-format |